Whistleblower
Login
Inteligentny Rozwój

Rekrutacja – koło zamachowe działu HR

Eryk to ludzie – nie produkujemy, nie sprzedajemy produktów, świadczymy usługi techniczne, a do tego potrzebni nam są ludzie. Odpowiedni ludzie, w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Niezależnie od tego czy jest to praca projektowa, czy biurowa – dostępność odpowiednich kandydatów zapewnia nam większą elastyczność w utrzymaniu działalności. Patrycja Kulon, nasza Specjalistka ds. Rekrutacji oraz Employer Brandingu, kładzie duży nacisk na wyszukiwanie nowych talentów. Czasami proces ten musi się wydarzyć natychmiastowo! Nie tak dawno temu, zaledwie w ciągu jednego tygodnia, Patrycja musiała znaleźć i zatrudnić aż 20 nowych osób.

To był bardzo ciężki tydzień, przekopaliśmy wszelkie źródła w poszukiwaniu nowych kandydatów i osiągnęliśmy sukces. Wspomogliśmy się zasobami agencji pracy, ale większość kandydatów została zatrudniona bezpośrednio przez Eryka – mówi Patrycja.

Czy zauważyłaś jakieś zmiany w procesie onboardingu w firmie?

Tak, w tym roku proces ten był dużym wyzwaniem ze względu na pandemię Covid-19. W trosce o naszych pracowników, wszystkie spotkania oraz szkolenia onboardingowe odbywają się teraz online. Staramy się, aby każdy z naszych pracowników otrzymał najbardziej potrzebne i wartościowe informacje, jeszcze przed podjęciem pracy w Eryku.

Co roku Eryk brał udział w wielu targach pracy, aby zachęcić najlepszych kandydatów do składania CV. Ze względu na obecną sytuację, odbyły się one ostatnio w formie wirtualnej. Jak było?

Bardzo dobrze! Targi cieszyły się dużym zainteresowaniem i dzięki nim otrzymaliśmy kilka nowych odpowiedzi na ogłoszenia, które opublikowaliśmy zaraz po naszej Erykowej prezentacji. Co więcej, sądzę że dzięki tym targom, będziemy bardziej rozpoznawalni jako firma, a historia naszego rebrandingu zaciekawiła nowych, potencjalnych kandydatów, powiedziała Patrycja.

W 2020 wiele zmieniło się w sposobie naszej pracy, bez problemu przywykliśmy już do zdalnego trybu pracy i do tego, że nasza współpraca odbywa się teraz przede wszystkim online. Największym wyzwaniem jest nadal efektywne dzielenie się informacjami pomiędzy działami. Kiedy połowa z nas pracuje z biura, a druga połowa z domu, występuje dużo mniej interakcji pomiędzy działami. Dlatego najważniejsze jest, aby słuchać siebie nawzajem, dodaje Patrycja.

Mamy końcówkę 2020 roku. Jak wyobrażasz sobie przyszłość Eryka w 2021?

Patrzymy w przyszłość z optymizmem: w 2020 nauczyliśmy się jak być bardziej wydajni i efektywni  jako firma, kontynuowaliśmy zatrudnianie dobrych kandydatów i zapewnialiśmy odpowiednio wykwalifikowane zespoły, tam gdzie było to potrzebne, podsumowuje Patrycja.

Eryk logo Eryk logo