Whistleblower
Login
Inteligentny Rozwój
Dołącz do nas! arrow

Waldemar Życiak

Od Technika do działu Sprzedaży.

Poznajcie Waldka, który z powodzeniem przeszedł transformację z Technika na Specjalistę ds. relacji z klientem. Zadaliśmy mu kilka pytań.

Opowiedz nam o swojej ścieżce kariery w Eryku. Zaczynałeś jako technik, a teraz pracujesz w dziale sprzedaży. Co zmotywowało Cię do tej zmiany?

Moja przygoda z Erykiem rozpoczęła się ponad 4 lata temu. Był to dość wymagający czas – początek pandemii – a mimo to firma nadal zatrudniała i wysyłała techników do pracy. Większość projektów na których pracowałem realizowana była w Danii.

Od mieszkań, przez hale magazynowe, automatyzacje spawania, aż po systemy transportu zboża – tak to mniej więcej wyglądało.

W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że chciałbym połączyć swoją wiedzę techniczną z umiejętnościami w zakresie rozwoju biznesu. Pomyślałem, że praktyczne doświadczenie z projektów, może pomóc mi lepiej zrozumieć potrzeby klientów.

Jakie było Twoje największe dotychczasowe wyzwanie i najtrudniejszy projekt?

Na początku mojej pracy w Eryku najtrudniejsze było przystosowanie się do systemu rotacyjnego i zbudowanie wokół niego swojego życia osobistego.

Ze względu na charakter pracy w różnych krajach, czasami pojawiały się problemy z komunikacją. Przykładem jest sytuacja z jednego projektu, gdzie przedstawiciel klienta nie znał języka angielskiego, a jedynie niemiecki. Jednak podczas próby dogadania się odkryliśmy, że mówi również po rosyjsku, a jeden z naszych techników biegle posługiwał się tym językiem. To znacznie usprawniło komunikację i przyspieszyło realizację projektu.

Jak udaje Ci się budować i utrzymywać silne relacje z klientami?

Myślę, że nabycie tych umiejętności jest jeszcze przede mną. Skupię się na zaufaniu, komunikacji i dostarczaniu wartości.

Czy Twoje umiejętności techniczne i doświadczenie na projektach pomagają Ci w obecnej roli w sprzedaży?

Wierzę, że tak. Te umiejętności dają mi głębsze zrozumienie usług, które sprzedajemy, co pozwala mi skuteczniej komunikować ich wartość. Moje praktyczne doświadczenie buduje wiarygodność w oczach klientów, pomaga przewidywać ich potrzeby i umożliwia proponowanie praktycznych rozwiązań. To nie tylko wzmacnia relacje z klientami, ale także daje mi przewagę w negocjacjach i rozwiązywaniu problemów.

Jak przygotowałeś się do przejścia do sprzedaży? Masz jakieś wcześniejsze doświadczenie?

Poświęciłem czas na naukę technik sprzedaży, psychologii klienta i strategii negocjacyjnych, aby zbudować solidne podstawy w sprzedaży. Chociaż moje doświadczenie w sprzedaży było krótkie, doskonaliłem swoje podejście metodą prób i błędów, aktywnie zbierając opinie od klientów i współpracowników, aby nieustannie rozwijać swoje umiejętności.

Jakie są Twoje oczekiwania wobec tej nowej roli?

Moje oczekiwania to przede wszystkim budowanie silnych relacji z klientem, wykorzystanie mojej wiedzy technicznej do dostarczania wartościowych rozwiązań oraz ciągłe doskonalenie umiejętności sprzedażowych. Chcę przyczyniać się do sukcesu zespołu, przekraczając cele sprzedażowe, uczyć się od doświadczonych kolegów oraz rozwijać się zarówno zawodowo, jak i osobiście. Ostatecznie zależy mi na wywieraniu realnego wpływu poprzez dostarczanie wartości klientom i wsparcie w rozwijaniu biznesu.

Jak udaje Ci się osiągnąć równowagę między pracą a życie prywatnym? Masz jakieś hobby?

Wierzę, że kluczem do osiągnięcia równowagi jest wyznaczanie jasnych granic oraz skuteczne zarządzanie czasem. Ustalając wyraźny podział między pracą, a czasem osobistym i efektywnie organizując swoje zadania, mogę zachować koncentrację oraz zapewnić sobie przestrzeń na odpoczynek i cieszenie się życiem poza pracą.

Moim hobby jest sport, szczególnie kolarstwo górskie i sporty ekstremalne – oczywiście w rozsądnych granicach. Lubię też majsterkowanie i realizowanie projektów DYI w swoim domowym warsztacie.

Eryk logo Eryk logo